piątek, 2 marca 2018

Wegańska sałatka z makaronem ryżowym i tofu orzechowym

Od kiedy przeszłam na wegetarianizm jeszcze więcej eksperymentuję z nowymi, do tej pory nieznanymi składnikami, a z kuchni to już prawie w ogóle nie wychodzę ;) Do tofu do tej pory podchodziłam bardzo sceptycznie, po pierwszej próbie omijałam ten produkt szerokim łukiem, a nieudane doświadczenia skutecznie zniechęciły mnie do jego kupna na dobre kilka lat. Kiedy po raz kolejny trafiło do mojego koszyka, postanowiłam dać mu szansę. Cały sekret tkwi w odpowiedniej marynacie, to trochę tak jak z mięsem - niedoprawione jest wręcz nie do zjedzenia, ale w połączeniu z odpowiednimi składnikami i przyprawami staje się wyśmienitym dodatkiem do sałatek i makaronów.
A ta marynata orzechowa była strzałem w dziesiątkę! Ostatnio pochłaniam masło orzechowe w niesamowitych ilościach (i to nie tylko na słodko)! Jeśli można zrobić orzechowy gulasz warzywny, to czemu by tak nie spróbować też użyć tego składnika do marynaty? Wyszła pyszna, naprawdę polecam!



Składniki na 2 porcje:

  • 1 kostka naturalnego tofu
  • 1/2 kapusty pekińskiej 
  • garść rukoli
  • 1 marchewka
  • ogórek 
  • 100 g makaronu ryżowego (przygotowanego według instrukcji na opakowaniu)
  • garść orzeszków ziemnych 
Marynata:

  • sok z 1/2 cytryny 
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • 1 łyżka sosu sojowego 
  • 1 rozgnieciony ząbek czosnku 
  • szczypta pieprzu
Dressing:

  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka sosu sojowego 
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1/4 łyżeczki miodu lub innego golden syropu
  • szczypta płatków chili
Wszystkie składniki na marynatę dokładnie mieszamy. Tofu kroimy w kostkę, dokładnie obtaczamy w marynacie a następnie wkładamy do lodówki na ok. 30 min (im dłużej będzie się marynować, tym lepiej).
Kapustę pekińską drobno siekamy, marchewkę kroimy w cienkie paski a ogórki w talarki. Na rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni smażymy do zrumienienia zamarynowane kostki tofu.
Przygotowujmy dressing - łączymy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy.
Na talerzu układamy kapustę z rukolą, dodajemy przygotowany makaron, ogórka i marchewkę. Posypujemy podsmażonymi kostkami tofu i orzeszkami ziemnymi.
Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga

Instagram