wtorek, 23 stycznia 2018

Fit muffiny marchewkowo-kokosowe



Przepis na najlepsze zdrowe marchewkowo-kokosowe muffiny z migdałami i kremowym serkiem - dla wszystkich tych, którzy trzymają się jeszcze noworocznych postanowień (albo dopiero zaczynają) w kwestii zdrowego odżywiania lub schudnięcia. Albo po prostu dla wszystkich, którzy zwyczajnie lubią dobre jedzenie i mają słabość do słodkich przekąsek :) Idealne do kawy, jedne z lepszych "fit" deserów jakie jadłam. I wcale nie piszę tak, żeby się zareklamować :D One są naprawdę pyszne! Do tego jeszcze ten zapach kardamonu i cynamonu... Koniecznie musicie spróbować!

Składniki na ok. 12 sztuk:

  • 80 g masła
  • 4 łyżki miodu, syropu klonowego lub z agawy
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 60 g dowolnej mąki (ja użyłam ryżowej)
  • 150 g mielonych migdałów
  • 2 średniej wielkości marchewki starte na tarce na dużych oczkach 
  • 1 dojrzały banan 
  • 4 białka
Do dekoracji:

  • 200 g twarożku lub naturalnego serka (ja dałam twarożek "Mój Ulubiony")
  • 2 łyżki miodu
  • garść podprażonych płatków migdałów

W rondelku na małym ogniu roztop masło. Wlej miód/syrop, dodaj kardamon i cynamon a następnie dobrze wymieszaj. Odstaw do lekkiego ostygnięcia.
Do miski wrzuć banana, zblenduj go na gładkie puree. Dodaj startą marchewkę, resztę suchych składników (proszek do pieczenia, migdały, wiórki kokosowe, mąkę) oraz roztopione masło z miodem i przyprawami. Zmiksuj blenderem do połączenia się składników.
W osobnej misce ubij białka na sztywną pianę. Dodaj do pozostałych składników i wymieszaj delikatnie.
Powstałą masę przełóż do papilotek. Piecz na złoty kolor ok. 20-25 min w temperaturze 180⁰C.

Przygotuj warstwę wierzchnią: w misce zmiksuj twarożek z miodem. Ułóż masę na wystudzone muffiny, a następnie posyp podprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów. Smacznego!

Małe potreningowe przyjemności i mój ulubiony sposób na regenerację - książka, gorąca kawa lub herbata oraz pyszne muffiny. Bez wyrzutów sumienia, od czasu do czasu można sobie dogodzić :) Czasami nawet codziennie, a co! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga

Instagram